Доклад за удовлетвореността от административното обслужване

ГОДИШЕН ДОКЛАД

ЗА ОЦЕНКА НА УДОВЛЕТВОРЕНОСТТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ОТ

АДМИНИСТРАТИВНОТО ОБСЛУЖВАНЕ ПРЕЗ 2023 г.

 

Административното обслужване в Община Стамболово се осъществява при спазване на стандартите за качество на извършваните административни услуги. В тази връзка и в изпълнение изискванията на Наредбата за административно обслужване в Община  Стамболово  са създадени условия за получаване на обратна връзка с потребителите на административни услуги. За целта се провежда анкета за степента на удовлетвореност и също така е осигурена възможност за изпращане на предложения, сигнали, похвали или оплаквания директно до Кмета на община   Стамболово, чрез форма за контакт на интернет страницата на Общината.

Анкетните карти за измерване нивото на удовлетвореност на потребителите са разпространени на хартия в Центъра за административно обслужване в Общинска администрация - Стамболово и в онлайн вариант на интернет страницата на общината - www.stambolovo.bg

Допитването е проведено от 1 януари 2023 г. до 31 декември 2023 г. и има за цел да се проучи и обобщи качеството на обслужване на гражданите и представителите на бизнеса в ролята им на потребители на административни услуги.

Анкетите са анонимни, като само се конкретизира в качеството на физическо или представител на юридическо лице анкетираният ползва услугите на общинската администрация.

Попълнени са общо 15 броя анкетни карти, като няма попълнени онлайн.

Резултатът от изследването показа 82 % удовлетвореност.

По-голяма част от анкетираните са ползвали административни услуги в качеството си на физически лица, а 20 % са представители или служители на юридическо лице.

Преобладаващата част от анкетираните или 93% са изразили мнение, че са получили подробна информация за исканата от тях услуга от служителите в администрацията, а 7% изразяват мнение, че са достигнали до необходимата им информация за търсената от тях услуга в интернет. 27 % казват, че освен от служителите, информация са придобили и по друг начин – познати, ползвали са и друг път услугата и др.

По-голяма част от анкетираните са на мнение, че предоставянето на услуги е бързо и коректно – 96 %, като 60% са посочили, че са били обслужени в рамките на 10 минути, а 33% за до 20 минути. Един от анкетираните е посочил, че е бил обслужен за повече от двадесет минути.

Оценката на качеството на обслужване като цяло е положителна или 93% от анкетираните са отговорили, че обслужването е вежливо, а 7% отбелязват, че има известни проблеми в качеството на обслужването – „формално и нелюбезно“.

Голямата част от анкетираните – 80 %  казват, че служителите, които са ги обслужили са компетентни, а трима от тях или 20 % са отговорили, че не могат да преценят компетентността на служителите.

Относно спазването на законоустановените срокове за извършване на дадена услуга, 93% са на мнение, че срокът е бил спазен ( да и по-скоро да), а един анкетиран  (7%)  отговаря с „по-скоро не“.

67 % от анкетираните отговарят че по-скоро биха ползвали електронни услуги , останалите 33 % по-скоро не биха. Няма категоричен отговор „НЕ“, а трима са отговорили „ДА“. Предоставянето на административни услуги по електронен път се одобрява, но почти не се използва.

Наблюдава се по- често ползване на електронни услуги от фирми посредници за документи по гражданско състояние  и за данъчни оценки – при сделки с имоти.

Няма препоръки за подобряване или промени в предоставяните административни услуги.

Общинска администрация Стамболово прилага адекватно всички задължителни стандарти за качество на административното обслужване и част от препоръчителните стандарти, въведени с Наредбата за административно обслужване.

Резултатите от анкетата показват удовлетвореност от административното обслужване на потребителите, като същите са получили исканата услуга с минимална загуба на време.

В допълнение може да се отбележи, че Общинска администрация Стамболово прилага политика по качеството и произтичащите от нея цели, като спазва препоръките и изискванията на нормативните документи.

С цел доусъвършенстване и непрекъснато подобряване на качеството ще се предприемат:

1. Периодични срещи със служителите на администрацията и представляващите администрацията, с цел подобряване на качеството на обслужване на потребителите на услуги.

2. Подобряване на контролната дейност от страна на ръководните служители в Общинска администрация Стамболово, касаеща срочността при изпълнение на административните услуги.

3. Провеждане на обучения на служителите от Центъра за административно обслужване по отношение на електронното управление, безхартиения документооборот, познаване на нормативна и вътрешно-нормативна база, свързана с предоставяните услуги.

4. Прецизиране на информацията, свързана с предоставянето на административни услуги.

През 2024 г. Община Стамболово ще продължи постоянно да поддържа открит диалог с потребителите на административни услуги с цел повишаване на удовлетвореността, подобряване и усъвършенстване на административното обслужване. Ще продължи да работи за поддържане на добрите практики в обслужването и оптимизиране на процедурите с цел улесняване на гражданите и бизнеса.

Подкрепяме ползването на стандартизираните формуляри в Еgov.bg и подаването на заявление през ССЕВ и препоръчваме на потребителите, неправителствените организации на гражданите и бизнеса да се уведомяват за предоставяните услуги чрез интернет страницата на МЕУ и на община Стамболово.

Отчитаме и възрастовата структура на населението, затова правим всичко възможно  да ограничим посещението в общината за една услуга максимално.

 

Утвърдил:  /п/

АДНАН  ЙЪЛДЪЗ
Кмет на Община Стамболово